Amnesty op Gemert Mèrt 11 september 2016

Blikgooien 300bpi Mede dankzij de inzet van enkele vrijwilligers van buiten de kerngroep hebben we tijdens de laatste aflevering van Gemert Mèrt bijna 300 handtekeningen op kunnen halen voor vier Turkse wetenschappers, die gevangen ziin gezet omdat ze de Turkse regering hebben gevraagd vredesonderhandelingen te beginnen met de Koerden. "Belediging van de Turkse staat" werd hen voor de voeten geworpen. De handtekeningen zijn inmiddels verstuurd naar het Amnesty hoofdkantoor in Amsterdam, vanwaar ze doorgestuurd zullen worden naar de Turkse regering.

2016 09 11 GemertMertKraamTerwijl de oudere bezoekers zich druk maakten om de misstanden in Turkije, konden de jongeren zich uitleven op het blikgooien in onze kraam. Blikken met daarop afbeeldingen van misstanden in de wereld werden gretig omver gegooid. Jong geleerd, oud gedaan, zullen we maar hopen. Want dat er voor de jonge generatie ook in de toekomst genoeg misstanden en mensenrechtenscheningen zijn om zich tegen te verzetten, lijkt helaas onvermijdelijk.

GemertMert2016 300bpi

Zoals ieder jaar stonden we ook in 2016 op het goededoelenveld bij de kerk in het centrum van Gemert. Onder de paraplu van "Gemert een Bron voor Anderen" presenteren diverse goede doelen uit Gemert en omgeving zich daar tijdens de jaarmarkt. We proberen dan zoveel mogelijk publiek naar het grasveld te lokken, en doen dat door middel van een uitnodigend muziekprogramma en een gezellig terras. In de drukte van de jaarmarkt willen we rust uitstralen, en mensen de mogelijkheid geven even te gaan zitten, en als ze dat willen met een van ons een praatje te maken. Mede dankzij het mooie weer is dat ook in 2016 weer prima gelukt.